Sidespejl folder sig ikke korrekt ind.

Besvar
paaske
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 28. mar 2020 20:35
Kontakt:

Sidespejl folder sig ikke korrekt ind.

Ulæst indlæg af paaske » lør 28. mar 2020 20:49

Hej Forum
Det handler om citroen C3 II fra april 2016

Mit ene (venstre) sidespejl giver sig kun en lille smule i folde ind funktionen når jeg låser bilen, det andet folder ind som det skal.

kan jeg pille selve glasset ud af spejlethuset, så jeg kan kigge ind bag ved og se hvad der foregår? Og hvis ja hvordan pilles glasset så ud.

eller skal der anskaffes et helt nyt komplet spejl for at få det til at virke igen

håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen Bo

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Sidespejl folder sig ikke korrekt ind.

Ulæst indlæg af posh » søn 29. mar 2020 13:46

du skal ikke have noget glas af, du skal hjælpe den manuelt og spraye noget silikone ind i soklen hvor det drejer så det arbejder frit, masser det godt
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

paaske
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 28. mar 2020 20:35
Kontakt:

Re: Sidespejl folder sig ikke korrekt ind.

Ulæst indlæg af paaske » tirs 31. mar 2020 17:40

Jeghar prøvet at smørre spejlet, uden held. jeg kan heller ikke hjælpe det på plads samtidig med motoren kører, har hat det hele skilt ad uden at kunne se en fejl, andet end at det er inde i gearet der er noget galt. hvad siger i har i oplevet det og hvad var løsningeng for jer.
MVH Bo paaske

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Sidespejl folder sig ikke korrekt ind.

Ulæst indlæg af SRO » fre 3. apr 2020 16:51

Har prøvet noget lignende på en P307 fra 2008. Spejlet var blevet klappet sammen manuelt (var foldet ud af automatikken) og var "hoppet" i tandhjulene - det skulle blot tvinges tilbage og har virket lige siden.

paaske
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 28. mar 2020 20:35
Kontakt:

Re: Sidespejl folder sig ikke korrekt ind.

Ulæst indlæg af paaske » lør 4. apr 2020 16:13

okay tak for svar.

Det virker som der er noget der er noget der går i klemme, for en enkelt gang i mellem virker det som det skal. jeg må nok bytte til nyt.
Jeg kan se at der er flere spejle hos ophuggere
men er det sådan, at hvis der er 9 ledninger i så er spejlet altid foldbart?

håber virkelig i kan hjælpe mig.

Besvar