motorlampe lyser

Besvar
birke
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 25. mar 2020 10:35
Kontakt:

motorlampe lyser

Ulæst indlæg af birke » ons 25. mar 2020 10:58

C3 1,6 HDI årgang 2016 73 kW

Konens C3 har tændt for "engine fault" symbolet. Den havde for nyligt lignende varsel, hvor aut. Citroen forhandler nulstillede den, det var noget med en sensor (til speeder pedal ?) Bilen kører umiddelbart fint.

Denne gang vil jeg gerne se om det er noget banalt jeg selv kan klare:

1) den var lav i oliestand (IKKE under minimums mærke på oliepind, men tæt på), har toppet op, hjalp ikke...

2) en mekaniker vi kender mener at det kan være kølevæsken der står med en luftboble i et sted (IKKE for lav i ekspansionstank).

Vil lampen selv slukke hvis det var lav oliestand der var årsagen ?

Kan man selv udlufte kølevæske system og lyder det sandsynligt, at det er fejlen ?

Det skal lige nævnes at jeg har meget erfaring i at skrue på biler, men jeg er af den gamle analoge skole og har ikke nogen tester...

vh Lars Birkemose

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: motorlampe lyser

Ulæst indlæg af posh » ons 25. mar 2020 12:17

lav en 0 stilling,det er ikke en luftboble med mindre du har hafr drænet kølesystemet, ej heller for lidt olie
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

john_madsen
Indlæg: 511
Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
Geografisk sted: Struer
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: motorlampe lyser

Ulæst indlæg af john_madsen » ons 25. mar 2020 18:13

Få en tester på, alt andet er gætværk. Det er ihvertfald hverken olie eller vand niveauet der gør det.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011

Besvar