Risk of particle filter clogging / P filter add level low
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: fre 2. aug 2019 09:21
- Kontakt:
Risk of particle filter clogging / P filter add level low
C3 årgang 2012 1,4 HDI 70 kørt 192.000 km
Fik i forb. med 180.000 km service skiftet tandrem, vandpumpe samt nyt partikelfilter og checket additiv niveau etc.
Efter diesel påfyldning i går bippede service alarmen og displayet viste disse to meddelelser: "Risk of particle filter clogging" SAMT "P filter add level low".
Jeg tænkte at nu skulle partikel filteret igen skiftes, hvilket jeg slet ikke kunne forstå. Men det er ikke tilfældet. Det er ganske enkelt en servicemeddelelse, som fortæller at niveauet i den pose, som er placeret i en lille kasse under bilen med et filter additiv skal fyldes op. Det er ikke en her og nu ting, men skal bare gøres indenfor en overskuelig fremtid - så vidt jeg forstår.
Det undrer mig bare at denne meddelelse dukker op så relativ kort tid efter udskiftning af partikelfilteret etc. (Aug 2019).
Tænkte et øjeblik om det havde haft betydning at jeg indimellem har tanket med "V-power diesel" i stedet for "standard".
Denne service display meddelelse kom mærkeligt nok efter en hel tankfuld og langtur på V-power diesel og derefter fuld tank med standard diesel.
Er der nogen som har erfaring eller viden om brug af additiv ved optankning eller anvendelse af denne nye diesel type i forhold til den "gamle".
Og virker det ikke mærkeligt at der skal fyldes additiv på Partikel filteret efter så kort tid, efter service med udskiftning etc. ?
Fik i forb. med 180.000 km service skiftet tandrem, vandpumpe samt nyt partikelfilter og checket additiv niveau etc.
Efter diesel påfyldning i går bippede service alarmen og displayet viste disse to meddelelser: "Risk of particle filter clogging" SAMT "P filter add level low".
Jeg tænkte at nu skulle partikel filteret igen skiftes, hvilket jeg slet ikke kunne forstå. Men det er ikke tilfældet. Det er ganske enkelt en servicemeddelelse, som fortæller at niveauet i den pose, som er placeret i en lille kasse under bilen med et filter additiv skal fyldes op. Det er ikke en her og nu ting, men skal bare gøres indenfor en overskuelig fremtid - så vidt jeg forstår.
Det undrer mig bare at denne meddelelse dukker op så relativ kort tid efter udskiftning af partikelfilteret etc. (Aug 2019).
Tænkte et øjeblik om det havde haft betydning at jeg indimellem har tanket med "V-power diesel" i stedet for "standard".
Denne service display meddelelse kom mærkeligt nok efter en hel tankfuld og langtur på V-power diesel og derefter fuld tank med standard diesel.
Er der nogen som har erfaring eller viden om brug af additiv ved optankning eller anvendelse af denne nye diesel type i forhold til den "gamle".
Og virker det ikke mærkeligt at der skal fyldes additiv på Partikel filteret efter så kort tid, efter service med udskiftning etc. ?
- Lars4733
- Indlæg: 1544
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Risk of particle filter clogging / P filter add level low
Som jeg skrev i dit andet indlæg, så vil det mig bekendt være nødvendigt med testeren at informere bilen om at der er påfyldt eolys-væske hvis det er det bilen kører med..
Så hvis de på værkstedet "bare" har checket at der var væske på, men ikke holdt det op mod hvad computeren mener der er på, så vil den fejl komme.
Så hvis de på værkstedet "bare" har checket at der var væske på, men ikke holdt det op mod hvad computeren mener der er på, så vil den fejl komme.
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Risk of particle filter clogging / P filter add level low
At filteret er skiftet betyder jo ikke automatisk at man overhovedet har kigget på eolys-niveauet.
Kontroller om der er noget i posen, er der det, skal mængden bare kodes i ECU'en. Husk også at teste om pumpen kan køre.
Kontroller om der er noget i posen, er der det, skal mængden bare kodes i ECU'en. Husk også at teste om pumpen kan køre.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: fre 2. aug 2019 09:21
- Kontakt:
Re: Risk of particle filter clogging / P filter add level low
Hej Carsten,
Jo, ifølge faktura er niveau i additiv tank checket i forb. med udskiftning. Derfor undrer det mig lidt at den nu skal fyldes 12.000 km senere
Jo, ifølge faktura er niveau i additiv tank checket i forb. med udskiftning. Derfor undrer det mig lidt at den nu skal fyldes 12.000 km senere
- Lars4733
- Indlæg: 1544
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Risk of particle filter clogging / P filter add level low
Men hvis de kun har checket beholder og ikke set om bilen var “enig” får du problemer nu..
Så check beholder og få korrekt tester på og se hvad værdien er iflg bilen
Så check beholder og få korrekt tester på og se hvad værdien er iflg bilen
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: man 23. dec 2019 09:31
- Geografisk sted: Tjæreborg
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55
- Kontakt:
Re: Risk of particle filter clogging / P filter add level low
Der er jo ikke nogen grund til at fylde beholderen før styringen selv melder lavt niveau.
Styringen registrerer hver gang du tanker og kører med pumpen en afmålt tid. Derfor kan man regne sig frem til hvornår niveauet bør være lavt. Af samme grund kommer meddelelsen altid kort efter en tankning, og det har altså ikke noget at gøre hvilken type brændstof du har kørt på.
Du kan fylde tanken/posen op og nulstille niveauet i styringen.
Husk at finde den rigtige type Eolys-vædske. Der er 3-4 forskellige.
Styringen registrerer hver gang du tanker og kører med pumpen en afmålt tid. Derfor kan man regne sig frem til hvornår niveauet bør være lavt. Af samme grund kommer meddelelsen altid kort efter en tankning, og det har altså ikke noget at gøre hvilken type brændstof du har kørt på.
Du kan fylde tanken/posen op og nulstille niveauet i styringen.
Husk at finde den rigtige type Eolys-vædske. Der er 3-4 forskellige.
Peter Meldgaard Jacobsen
Grand C4 Picasso e-HDI 115hk 2014 - VF73A9HC8EJ771193 - PR 13807
Diagbox V7.52 V7.62 V7.83 V8.55
Grand C4 Picasso e-HDI 115hk 2014 - VF73A9HC8EJ771193 - PR 13807
Diagbox V7.52 V7.62 V7.83 V8.55
-
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: søn 8. mar 2020 11:30
- Kontakt:
Re: Risk of particle filter clogging / P filter add level low
hej c5 mureren her . hvilken eoyl væske er bedst til billigste pris og hvor
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Risk of particle filter clogging / P filter add level low
Det kommer an på biles produktionsdato, hvilken væske den skal køre med - En nummerplade kan give mange flere oplysninger.c5 mureren skrev: ↑søn 8. mar 2020 12:34hej c5 mureren her . hvilken eoyl væske er bedst til billigste pris og hvor
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.