Rigtig/forkert ?

Besvar
JHA
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 23:31
Kontakt:

Rigtig/forkert ?

Ulæst indlæg af JHA » ons 5. feb 2020 18:56

Hej!
Er der nogen der kan forklare hvad der er rigtig eller forkert. Jeg har en C3 PureTech 82 SkyLine årg. 2019 hvor infoskærm efter min mening lever lidt sit eget liv. I perioder viser den ikke "dør åben" billedet på skærmen og andre perioder gør den. Der har også været andre ting som pludselig sort skærm o.s.v.. I dag har den så været på værksted for at få den sidste nye opdatering. Jeg blev her forklaret at den kun vil vise "dør åben" hvis en dør gik op under kørsel eller ikke var lukket ordentlig. Det er så her jeg ikke forstår, for da jeg var inde og handle på vej hjem viste den IKKE "dør åben" men gjorde det hjemme i garagen. Nogle tilfældige gange viser den også hvis bagklappen bliver åbnet. Jeg skal sige at det lille rød symbol i speedometeret altid viser korrekt ved åben dør og bagklap.
C3 årg 2019 med ovenlysvindue
Amazon årg 1968

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Rigtig/forkert ?

Ulæst indlæg af posh » tors 6. feb 2020 11:47

køb ikke bortforklaringer, kør til citroen og bed dem venligt men bestemt om at få rettet fejlen, så har du reklameret og har nu hele 2 år til at få fejlen rettet gratis da bilen er omfattet af garanti, men lad for alt i verden være med selv at gøre noget selv for udbedring af fejlen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

JHA
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 23:31
Kontakt:

Re: Rigtig/forkert ?

Ulæst indlæg af JHA » tors 6. feb 2020 18:55

Hej posh
Du har helt ret. Det er 3. gang den er af sted og jeg har mailkorrespondance omkring problemet. Det jeg "fisker" efter er om tilsvarende C3'r opfører sig ligeså. Viser de kun noget på skærmen når døre lukker op eller ikke er lukket under kørsel (og ikke noget når bilen holder stille) eller viser de åben dør al tid når en dør åbnes når der er tænding på? Jeg fik en laaang forklaring om at de havde prøvet andre C3`r fra udstillingen og de "opførte" sig ligesom min. Når jeg kigger i instruktionsbogen læser jeg det som den skal vise dør åben (og som min gør med mellemrum) når der er tænding på. Jeg kan selvfølgelig køre ind til en forhandler og prøvekøre en tilsvarende.
C3 årg 2019 med ovenlysvindue
Amazon årg 1968

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Rigtig/forkert ?

Ulæst indlæg af posh » tors 6. feb 2020 19:47

jamen så tag vedkommende med ud i udstillingen og vis hvordan det skal være, så er du måske heldig vedkommende vågner, om end jeg tvivler, jeg ville gå til chefen og udbede mig en fortklaring på den snakken udenom af en medarbejder der tilsynelande " snakker udenom pga uvidenhed" det er ikke godt hverken for dig som kunde eller firmaet han representerer
man må forvente at de er ærlige og ikke bruger deres uvidenhed til at snakke problemer væk, det vil firtmaet sikkert gerne undgå .........
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

JHA
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 23:31
Kontakt:

Re: Rigtig/forkert ?

Ulæst indlæg af JHA » lør 29. feb 2020 22:23

En lille opdatering!
Jeg har på det seneste fundet ud af at infoskærmen opfører sig korrekt og viser hvilken dør der er åben, hvis vinduesviskerne er sat på AUTO. ????
Er spændt på at høre hvad forklaring Citroen har til det.
C3 årg 2019 med ovenlysvindue
Amazon årg 1968

Besvar