Side 1 af 1

EGR

: man 9. sep 2019 20:12
af DanielKristiansen
20190909_111659.jpg
Har haft EGR ventilen afmonteret i dag da bilen gik i nødprogram hele tiden pga den.
Der var ikke særlig meget koks i den, og den smule der var blev renset væk.
Selve palen kunne jeg motionerer med en skruetrækker.
Det rustfrie rør hen til EGR ventilen blev også renset.

På med det hele og kørte en 15 km tur uden den gik i nødprogram.
Normalt går den i nød efter 2 min og dvs max 2700 o/min

Så de 15 min uden alarm fik den fuld gas.
Desværre røg den tilbage i nødprogram lige inden jeg kom hjem.... øv

Så det hjalp at rense EGR ventilen, men det var ikke løsningen.

Jeg fandt ikke ud af hvordan jeg åbner selve skjoldet på de så jeg kan komme helt ind og rense. Syntes ikke det så ud som om det kunne taget af.
Venligst se billedet, kan skjoldet tages af på denne model ?

Kan EGR'en bare være defekt så der må en ny til.

Små 400 på nettet koster den, så det er ikke så galt.
20190909_111659.jpg

Re: EGR

: man 9. sep 2019 20:52
af DanielKristiansen
Lige et tillægsspørgsmål: Hvordan ved bilen at der er noget galt med EGR ventilen ?
Der er ingen stik/kabler/sensor
Det er en ren vacuum ERG model.

Når der udlæses kode når den er i nødprogram viser den EGR fejl, men hvordan pokker læser den at fejlen ligger her når den ikke har kabler/sensor ?

Re: EGR

: tirs 10. sep 2019 05:13
af Carsten S
Så vidt jeg ved bruger den luftmassemåleren.
Motorstyringen har en beregnet luftgennemstrømning. Når EGR'en er åben ved den godt, at et vist antal % skal komme derfra. Luftmassemåleren kan godt være synderen her.

Kontroller i øvrigt magnetventilen og vacuumslangerne til EGR'en.

Re: EGR

: tors 12. sep 2019 19:41
af DanielKristiansen
Nu har jeg kørt et par dage uden fejlen har været der, så den funker åbentbart fint nu.
Dejligt man kan komme over 2700 omd nu igen..

Tak for god support herinde...