Citroen C3 Street 2019

Besvar
wasa
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 21. maj 2019 16:46
Kontakt:

Citroen C3 Street 2019

Ulæst indlæg af wasa » tirs 21. maj 2019 17:01

Hej forum,

Jeg har en nyerhvervet C3'er 82 hk fra 2019. Dog er der en ting som undrer mig ved den og jeg håber I kan hjælpe mig med, at kaste lys over om det kan være rigtigt.

Når man kører i 3-4 gear ved omkring 37-50 km/t så hopper den meget i kørslen og det samme gør sig gældende, dog i mindre grad, når der køres med fartpilot ved omkring 110 km/t.

Værkstedet siger, at dette er normalt for denne type 3-cylindrede motor - skal jeg godtage dette svar?

På forhånd tak :D

Psdnmk
Indlæg: 97
Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
Kontakt:

Re: Citroen C3 Street 2019

Ulæst indlæg af Psdnmk » tirs 21. maj 2019 22:05

Det lyder sært.
3 cylindre giver lidt flere vibrationer, især ved tomgang, men oppe i fart bør det ikke kunne mærkes. Jeg tror du skal ud at prøve en anden bil magen til din egen og se hvordan den opfører sig

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Citroen C3 Street 2019

Ulæst indlæg af posh » ons 22. maj 2019 10:56

ja det lyder lidt efter den har problemer med at dosere brændstoffet helt korrekt, når du oplever det i de lavere gear er så med helt rolig speeder ??
og hvordan reagerer den hvis du giver en anelse mere gas ud over at øge farten, forsvinder hopperiet så ???
i så fald rammer den lige punktet mellem påløb og træk lige der hvor den cutter for brændstof, for aå at fortryde og alligevel åbne for det igen
hvor langt har den trillet, og har den været ude på en god lang motorvejstur hvor den er godt gennemvarm, og hvordan opfører den sig efter sådan en tur ???

du kunne selv (uden garanti) prøve at lave en 0 stilling af computeren, men det er nemt og gratis at gøre, og måske retter det problemet især hvis bilen ikke har kørt langt.
"luk døre og vinduer og fjerne den ene batteripol i 2 min.
sæt polen på igen og vent 2 min
sæt nøglen i tænding og drej til lamper tænder og vent igen 2 min
start bilen og kør umiddelbart og se om den er kommet på bedre tanker"
er den det er alt godt, ellers må du kigge citroen's værkfører dybt i øjnene og venligt bede ham om at få bilen til opføre sig ordentligt , du er under garanti så reklamer endelig (du skal ikke tage den med "at sådan gør de biler" for gode varer
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

wasa
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 21. maj 2019 16:46
Kontakt:

Re: Citroen C3 Street 2019

Ulæst indlæg af wasa » lør 25. maj 2019 15:13

Tak for svar, Psdnmk og posh

Psdnmk: Jeg har også tænkt, at jeg må ud og prøve en anden bil magen til min. Jeg giver en status når jeg har fået gjort dette.

posh: Ja, speederen er helt rolig når det sker og så snart jeg giver lidt gas så forsvinder problemet. Den har kun kørt 1900 km og den har været ude på en del lange motorvejsture - efter sådanne ture er problemet det samme.

Jeg har prøvet dette nulstillingen, men det hjalp desværre ikke - tak for rådet. Jeg må forbi værkstedet igen. Jeg giver svar på hvad de så har at sige, når jeg har været forbi dem :)

JHA
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 23:31
Kontakt:

Re: Citroen C3 Street 2019

Ulæst indlæg af JHA » ons 13. nov 2019 23:47

Min C3 årg. 2019 og kørt 6000 km har samme problem ved ca 1800/2000 omdr.. Har haft den på værksted uden gevinst men netop i dag er der brev fra motorstyrelsen hvor den bliver indkaldt til opdatering af softwaren til motoren. :-)
C3 årg 2019 med ovenlysvindue
Amazon årg 1968

Besvar