ABS og EPS lamper lyser Fejlkode C1380. C3,2010
-
BjørnE
- Geografisk sted: Fyn
- Diagbox: Ja
- Version: V9.150 Win 10
- Kontakt:
ABS og EPS lamper lyser Fejlkode C1380. C3,2010
Hej
Er helt ny her på dette fine forum har ellers fulgt med i noget tid som gæst, har et spørgsmål, har en CITROËN C3 II (SC_) 1.6 HDi (A51) 2010.
For en månedstid siden begyndte ABS og EPS lamperne at lyse, ikke noget udsædvanligt ved bilens funktion bremser, kørsel.
Så kigger jeg rundt under bilen og kan se at spændebåndet til den ene drivaksel manchet er væk, fedtet er sprøjtet ud på hjul, skiver osv.
Får et nyt spændebånd på, skifter forhjulslejer og renser det hele, bl.a. abs sensoren så slukker lamperne, indtil her i onsdags så lyser de igen.
Har så købt en Diagbox fik den i Fredags, sætter den på bilen den kommer så med fejl:
Computer : ESPMK60_O
Svardatablok
Fejlkoder
C1380 : fejl recirkulationspumpe
Kan den fejl have nogen sammenhæng med urenheder ved hjulet hvor fedtet kom ud?
Har tjekket ABS sensoren ved det hjul, den er helt ren.
Med venlig hilsen
Bjørn
Er helt ny her på dette fine forum har ellers fulgt med i noget tid som gæst, har et spørgsmål, har en CITROËN C3 II (SC_) 1.6 HDi (A51) 2010.
For en månedstid siden begyndte ABS og EPS lamperne at lyse, ikke noget udsædvanligt ved bilens funktion bremser, kørsel.
Så kigger jeg rundt under bilen og kan se at spændebåndet til den ene drivaksel manchet er væk, fedtet er sprøjtet ud på hjul, skiver osv.
Får et nyt spændebånd på, skifter forhjulslejer og renser det hele, bl.a. abs sensoren så slukker lamperne, indtil her i onsdags så lyser de igen.
Har så købt en Diagbox fik den i Fredags, sætter den på bilen den kommer så med fejl:
Computer : ESPMK60_O
Svardatablok
Fejlkoder
C1380 : fejl recirkulationspumpe
Kan den fejl have nogen sammenhæng med urenheder ved hjulet hvor fedtet kom ud?
Har tjekket ABS sensoren ved det hjul, den er helt ren.
Med venlig hilsen
Bjørn
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: ABS og EPS lamper lyser Fejlkode C1380. C3,2010
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
-
BjørnE
- Kontakt:
Den er efterfyldt med fedt
Første tanke var også ny pumpe, det var bare fordi det kom med så kort mellemrum,
om det kunne give denne fejl?
Tak for svaret
Første tanke var også ny pumpe, det var bare fordi det kom med så kort mellemrum,
om det kunne give denne fejl?
Tak for svaret
-
John59
- Kontakt:
-
BjørnE
- Kontakt:
-
John59
- Kontakt:
Har du så, efter rengøringen, tjekket afstanden mellem føler og krans? ( Der kommer ofte lidt rust på spindlen under anlægsfladen under føleren.)
-
BjørnE
- Kontakt:
Hej igen
John, ja da jeg havde føleren afmonteret rensede jeg rusten væk under føleren, mange tak for input.
Jeg tog bilen forbi værksted i dag hvor han smed sin tester på og kiggede på følere og bremserne i begge sider, testeren kom også
med samme fejl nemlig at ABS/ESP enheden var færdigt.
Var ved ophugger i dag og fik en brugt til 1500kr imod de 12000kr
som en ny koster( 1/2 af bilens værdi, hvis ikke mere tænker jeg)
Kan så først få en tid til skift på Fredag, men så er det også til en lidt mere spiselig pris.
Nemlig prisoverslag med ny enhed 21.000kr ned til en brugt til 6-7000kr.monteret.
Men siger mange tak for hjælp, dejligt med hjælp og input når ens viden ikke helt rækker.
Har ikke helt mod på selv at rode med ABS enheden og udlufte bremser selv endnu
John, ja da jeg havde føleren afmonteret rensede jeg rusten væk under føleren, mange tak for input.
Jeg tog bilen forbi værksted i dag hvor han smed sin tester på og kiggede på følere og bremserne i begge sider, testeren kom også
med samme fejl nemlig at ABS/ESP enheden var færdigt.
Var ved ophugger i dag og fik en brugt til 1500kr imod de 12000kr
Kan så først få en tid til skift på Fredag, men så er det også til en lidt mere spiselig pris.
Nemlig prisoverslag med ny enhed 21.000kr ned til en brugt til 6-7000kr.monteret.
Men siger mange tak for hjælp, dejligt med hjælp og input når ens viden ikke helt rækker.
Har ikke helt mod på selv at rode med ABS enheden og udlufte bremser selv endnu
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Du skal ikke udlufte bremser, hvis det blot er den elektriske del af ABS-enheden du vil udskifte. Normalt kan de demonteres fra blokken, men modulet skal nok kodes til bilen.
-
John59
- Kontakt:
Hvis du kun har givet 1500kr for reservedelen, så syntes jeg at 6-7000kr ialt, er en noget hamper pris, især da det jo kun er den elektroniske del samt kodning der skal til. Denne udskiftning samt kodning bør nemt kunne udføres på max 2 timer.
-
BjørnE
- Kontakt:
Hej SRO og John59
I har ret jeg synes også det er en høj pris at betalte, skal lige siges at han satte 3 timer af på pris tilbuddet nok for at være på det sikker side.
Det er Superdæk som laver det for mig, ved ikke hvor meget de laver af den slags, at skille sådan en pumpe ad og sådan.
Havde det været på et andet tidspunkt end lige uge 29 og 30, hvor næsten alle mekaniker holder ferie havde jeg prøvet at finde en med kendskab til
Citroen. Har ellers ringet til dem som har åbent de har ikke tid før i begyndelsen af august.
Må bare sluge den, så familien kan komme ud at holde ferie og ud at køre i dette dejlige danske sommervejr.
Så selv begynde at lære diagbox bedre at kende.
Men tak for input, dem sætter jeg stor pris på
De Venligste sommerhilsener
Bjørn
I har ret jeg synes også det er en høj pris at betalte, skal lige siges at han satte 3 timer af på pris tilbuddet nok for at være på det sikker side.
Det er Superdæk som laver det for mig, ved ikke hvor meget de laver af den slags, at skille sådan en pumpe ad og sådan.
Havde det været på et andet tidspunkt end lige uge 29 og 30, hvor næsten alle mekaniker holder ferie havde jeg prøvet at finde en med kendskab til
Citroen. Har ellers ringet til dem som har åbent de har ikke tid før i begyndelsen af august.
Må bare sluge den, så familien kan komme ud at holde ferie og ud at køre i dette dejlige danske sommervejr.
Så selv begynde at lære diagbox bedre at kende.
Men tak for input, dem sætter jeg stor pris på
De Venligste sommerhilsener
Bjørn