Kendte problemer med en C3 fra 2017?

Besvar
prebenjaeger
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 29. mar 2024 23:53
Kontakt:

Kendte problemer med en C3 fra 2017?

Ulæst indlæg af prebenjaeger » lør 30. mar 2024 00:03

Hej,

Står og skal til at købe min første (brugte) bil og har i den forbindelse kigget lidt på en C3 fra 2017 (specifikt en PureTech 82 Cool) med lidt under 90.000 kilometer på bagen.

Er det en der umiddelbart kan anbefales? Noget jeg bør vær opmærksom på? Ud fra hvad jeg kan læse så er der vistnok noget med tandremmen kan gå hen og blive opløst pga. det bliver badet i olie men ved ikke hvor meget man skal lægge i det hvis blot at bilen velatmærke har overholdt service mv.

Bær over med mig, jeg ved æ så meget om biler.

tak og mvh

jorni
Indlæg: 37
Tilmeldt: lør 16. mar 2019 20:19
Geografisk sted: Grenaa
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Kendte problemer med en C3 fra 2017?

Ulæst indlæg af jorni » lør 30. mar 2024 18:06

prebenjaeger skrev:
lør 30. mar 2024 00:03
Hej,

Står og skal til at købe min første (brugte) bil og har i den forbindelse kigget lidt på en C3 fra 2017 (specifikt en PureTech 82 Cool) med lidt under 90.000 kilometer på bagen.

Er det en der umiddelbart kan anbefales? Noget jeg bør vær opmærksom på? Ud fra hvad jeg kan læse så er der vistnok noget med tandremmen kan gå hen og blive opløst pga. det bliver badet i olie men ved ikke hvor meget man skal lægge i det hvis blot at bilen velatmærke har overholdt service mv.
Så er det måske værd at læse dette fra FDM
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2023-10-k ... reparation
jorni = Jørgen Nielsen
Citroen C5, X7 2.2 HDi DPF Aut. 2013
Motorkode: 4H02
AX 37 523
Stelnummer VF7RW4HLACL533395
Tidligere: Citroen C5 II 2.0 16V Aut. 2006 - Citroen Xantia 2.0i 1999 - Citroen BX 19 TRS 1988

SRO
Moderator
Indlæg: 1964
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Kendte problemer med en C3 fra 2017?

Ulæst indlæg af SRO » lør 30. mar 2024 21:46

Det påstås, at der skulle være styr på de motorer fra, vist nok 2016, men du må ikke hænge mig op på det.

Hvis du er medlem af FDM, så kontakt dem og gå dem lidt på klingen. En anden mulighed er at kontakte importøren og forhøre dig.

Hvad med en el-bil? det er jo blevet så populært, selv om det har vist sig, at de langt fra er så miljørigtige som man først troede, samlet set.

prebenjaeger
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 29. mar 2024 23:53
Kontakt:

Re: Kendte problemer med en C3 fra 2017?

Ulæst indlæg af prebenjaeger » søn 31. mar 2024 19:00

Tak for svarene :-). FDM kommer jo ret godt om det, men ja - har lidt svært ved at finde ud af hvor ny modellen skal være før man har en af de udgaver hvor tandremsproblemer er adresseret.

Orla Pedersen
Indlæg: 213
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 21:14
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Re: Kendte problemer med en C3 fra 2017?

Ulæst indlæg af Orla Pedersen » tors 4. apr 2024 08:23

SRO skrev:
lør 30. mar 2024 21:46

Hvad med en el-bil? det er jo blevet så populært, selv om det har vist sig, at de langt fra er så miljørigtige som man først troede, samlet set.
Mjae, der er mange elbilfortalere, der glemmer svineriet i minedrift, og fossilbilfortalere, som slet ikke vil kendes ved hvor meget det sviner blot at få olien op af jorden. Sandheden er nok et sted midt i.

Nogle amerikanere siger: https://blog.greenenergyconsumers.org/b ... .-gasoline

Amerikanske undersøgelser plejer at favorisere fossil drift .

Vores husstand er nu helt elektrisk, sparegrisen en BMW i3 fra 2017, købt brugt, ville bestemt være et alternativ til C3.

Men for at det skal være rigtigt praktisk så skal man kunne lade hjemme, eller på arbejde.
--
O. Pedersen

SRO
Moderator
Indlæg: 1964
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Kendte problemer med en C3 fra 2017?

Ulæst indlæg af SRO » tors 4. apr 2024 10:07

Ja, du her ret, men det er jo i sidste ende et politisk spørgsmål. Alle der stiller sig op på en ølkasse og råber "grøn omstilling" eller "miljø" får taletid og måske en stemme til næste valg. Folk pudser glorien når de har købt en el-bil og kigger lidt småskævt til naboen, når vedkommende kører i en dieselbil.

Vi har alle et ansvar for at medvirke til at nedbringe vores samlede forbrug af fossile brændsler - slukke lyset, bruge mindre plast, genbruge ting osv. osv. men når det er sagt skal man også bruge fornuften og ikke i panik udskifte bilen der kun kører 13 km/l med en der kører hele 17 km/l :D
Der pumpes DAGLIGT over 100 millioner tønder råolie op fra undergrunden. Ved fuld gas bruger et F-16 fly cirka 6000 liter brændstof i timen, et F-35 3-5 gange så meget. Den enkelte redder ikke jorden ved at udskifte bilen til en ny (og den gamle er der jo en anden der kører videre i), men det er ikke det samme som at vi bare skal ladde stå til.

Jeg tager f.eks. cyklen i højere grad end før - ganske vist med et tilskud af el :lol: eller går når det er muligt. Jeg køber mindre ind og tænker over at vælge varer der ikke er wrappet ind i 17 lag plast, men jeg bilder mig ikke ind, at mit bidrag redder nogen eller noget, men ok; mange bække små.... alene den igangværende krig mellem Rusland og Ukraine udleder formentlig dagligt mere CO2 end jeg og hele min familie kommer til at udlede i hele vores liv.

Nå, jeg håber at trådstarter får valgt den bil som opfylder behovet - eller køber en cykel :handgestures-thumbupright:

peternygaard
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 10. feb 2024 15:54
Kontakt:

Re: Kendte problemer med en C3 fra 2017?

Ulæst indlæg af peternygaard » ons 24. apr 2024 11:49

Min c4 Cactus 1,2 turbo fra 2018 har netop fået ny tandrem inkl. rensning af hele oliesystemet. Det kostede 18.000 og blev heldigvis ordnet pr. kulance, men det er ikke en ret, man har. Så problemet er ikke nødvendigvis løst på "din" årgang. Ville jeg selv turde købe den igen? Nej, men den kører eddermame godt.

Besvar