temperatur problem C3 1.0 vti 68

Besvar
Flemming S.
Kontakt:

temperatur problem C3 1.0 vti 68

Ulæst indlæg af Flemming S. » tirs 8. okt 2019 21:12

Hej
Min C3 1.0 vti 68 har det svært med at tage gassen når den er kold, hvis jeg er for agressiv på gaspedalen dør den nærmest, og kan skyde lidt, men det aftager og den kommer ligesom i gang, men lige når den blå temperatur lampe slukker, begynder den at tøve igen, for så at forsvinde igen efter et par hundred meter. Motoren går perfekt i tomgang under alle forhold, og når den er blevet varm kører den perfekt, dog synes jeg den mangler effekt ved acceleration. Økonomien er rigtig fin.
Påtænker at skifte temperatur sensor ?? Nogen der har en bedre idé ? Mangler hjælp til placeringen af temperatur sensoren.

Ser frem til lidt hjælp :think:

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: temperatur problem C3 1.0 vti 68

Ulæst indlæg af posh » ons 9. okt 2019 11:26

få læst fejl ud, det er alt for dyrt at skifte dele ud i blinde, og hvis den ikke vil tage gassen er årsagen sikkert at den får for meget at spise i forhold til den mængde luft den kan trække ind, så motoren kører med alt for meget choker (fed blanding) eller den bliver sultet altså den kører med for mager blanding indtil den er varm nok det mest sandsynlige da den ikke bruger for meget brændstof
(der sidder flere sensorer der skal sikre den kører så billigt som muligt)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 72319 km stadig uden en eneste rep. ud over en sprungen pære til nummerpladelys, ellers kun udgifter til brændstof olie filtre og syn og vask.
dog er radio udskiftet til en djævelsk god en fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 7" skærm

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Besvar