Peugeot 107

Besvar
Shafty
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 27. feb 2017 12:52
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Peugeot 107

Ulæst indlæg af Shafty » ons 14. feb 2018 21:02

Hej!

Min kusines Peugeot 107 bremser skævt på bagtøjet, og jeg tænker det er det samme som på c1'eren, og i plejer at være så hjælpsomme 😊

Jeg tænker umiddelbart det kan være noget justere mekanisme der driller, eller slidtage..

Er der nogen der har erfaring med skift af bakker og tromler på den lille dyr der har nogle guldkorn. Til mig?
C4 Grand picasso 2.0 HDI 2008 276.000 km.
aka Tyffe på citronik :-)
Har Lexia/Diagbox 7.xx

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Peugeot 107

Ulæst indlæg af posh » tors 15. feb 2018 07:40

ja det er en af de gammelkendte ved tromlebremser, de kan være svære at få helt ens (derfor må der jo også godt være lidt foskel til syn)
men normalt er en omgang adskillelse rensning og lidt bremsefedt de rigtige steder alt nok til de fungerer som de skal, og skulle bakkerne være slidte så er det jo en nem sag at skifte dem, justreringen er automatisk så gøres ved når alt er nysamlet at sidde lidt og hive/slække håndbremsen en 15 - 17 gange.
hængende bremse der ikke slipper helt skyldes næsten altid håndbremsekabler der ikke arbejder frit
der må være 20% forskel på driftbremsen og 30 % på parkeringsbremsen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Peugeot 107

Ulæst indlæg af Carsten S » tors 15. feb 2018 08:05

Det kan også være en hjulcylinder der sidder fast. Du skal ikke bruge meget energi på dem, de koster intet af nye.

Jeg plejer at lægge bakkerne til, ved at justere dem op på strammeanordningen til de føles ens. Prøv feks. ét klik på håndbremsen og se om de laver lige meget modstand. Så suser bilen ret igennem syn og er under 5% på bremsefeltet.

Tilladt skævbremsning er 20% på forakslen og 30% på bagakslen.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Shafty
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 27. feb 2017 12:52
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Peugeot 107

Ulæst indlæg af Shafty » tors 15. feb 2018 17:04

Hej tak for input!

Der er 40% skævbremsning på dytten bagpå

Kan det svare sig at motionere håndbremsen hvis hun nu ikke har haft brugt den? Så bliver bakkerne vel ikke justeret?
C4 Grand picasso 2.0 HDI 2008 276.000 km.
aka Tyffe på citronik :-)
Har Lexia/Diagbox 7.xx

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Peugeot 107

Ulæst indlæg af posh » tors 15. feb 2018 17:16

du har helt ret, bruges håndbremsen ikke jævnligt bliver de ikke justeret, så lidt massage gør kun gavn, også en smule træning kan bringe dem på bedre tanker, skal man til syn er det altid en god ide at være lidt hård ved bremserne ved at køre dem godt og grundigt varme på vej til syneren
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Shafty
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 27. feb 2017 12:52
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Peugeot 107

Ulæst indlæg af Shafty » man 19. feb 2018 09:41

jeg venter lige lidt på vejret :-D
C4 Grand picasso 2.0 HDI 2008 276.000 km.
aka Tyffe på citronik :-)
Har Lexia/Diagbox 7.xx

Besvar