Olie forbrug på 1.2-liters benzinmotoren med 82 hk
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: ons 23. jan 2019 09:39
- Kontakt:
Olie forbrug på 1.2-liters benzinmotoren med 82 hk
Ny her på forummet, så jeg ved ikke om dette har været omtalt før.
Jeg er den lykkelige ejer af en 2016 (fra januar måned) C1 med 1.2-liters benzinmotoren med 82 hk.
Bilen kører fantastisk (specielt efter at vi fik skiftet varmekassen til klimaanlægget på garantien) og bruger ingen olie,
men jeg faldt over følgende FDM artikel omkring stort olieforbrug på de første modeller med 1,2liter motoren:
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2016-12-l ... lieforbrug
Er der nogen som har erfaring med dette problem. Er det noget at være bekymret over?
Jeg er den lykkelige ejer af en 2016 (fra januar måned) C1 med 1.2-liters benzinmotoren med 82 hk.
Bilen kører fantastisk (specielt efter at vi fik skiftet varmekassen til klimaanlægget på garantien) og bruger ingen olie,
men jeg faldt over følgende FDM artikel omkring stort olieforbrug på de første modeller med 1,2liter motoren:
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2016-12-l ... lieforbrug
Er der nogen som har erfaring med dette problem. Er det noget at være bekymret over?
-
- Moderator
- Indlæg: 1923
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Olie forbrug på 1.2-liters benzinmotoren med 82 hk
Måske, men kun efter de første fem år eller hvis bilen ikke har overholdt service på aut. værksted inden udløbet af fem-årsperioden, hvor du selv vil stå med udfordringen.
Da der synes at være fundet en løsning kunne du jo kontakte værkstedet eller importøren og forhøre hvordan du skal forholde dig... evt. sælge den igen inden for de fem år :-)
Da der synes at være fundet en løsning kunne du jo kontakte værkstedet eller importøren og forhøre hvordan du skal forholde dig... evt. sælge den igen inden for de fem år :-)
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Olie forbrug på 1.2-liters benzinmotoren med 82 hk
en lille bitte rettelse, der er ikke noget krav om at en bil skal på autoriseret værksted i garantiperioden, man skal bare kunne dokumentere at service er udført, men kan godt selv gøre detSRO skrev: ↑fre 25. jan 2019 20:28Måske, men kun efter de første fem år eller hvis bilen ikke har overholdt service på aut. værksted inden udløbet af fem-årsperioden, hvor du selv vil stå med udfordringen.
Da der synes at være fundet en løsning kunne du jo kontakte værkstedet eller importøren og forhøre hvordan du skal forholde dig... evt. sælge den igen inden for de fem år :-)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Olie forbrug på 1.2-liters benzinmotoren med 82 hk
Det er korrekt, men forhandleren/importør har oftest noget længere snor, hvis bilen har været på autoriseret værksted.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.