Blæser tænder og slukker konstant

Besvar
Rasmuso
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 1. jun 2018 17:36
Kontakt:

Blæser tænder og slukker konstant

Ulæst indlæg af Rasmuso » tirs 4. dec 2018 16:28

Købte i sommers en ny Citroen C1 1,0 Sportline 72 hk. Den har klimaanlæg. Efter kort tid kontaktede jeg forhandleren, at det undrede mig, at blæseren tænder og slukker konstant. Fra du har tændt bilen og får bakket ud af indkørslen har den kørt nok fire gange. Værkføreren lånte bilen et par timer og kom med svaret, at han havde sammenlignet med to andre af samme model, og det var det samme på disse. Citroen havde nok sat intervallet kort i forhold til andre biler. Jeg tænkte, at det var meget varmt i sommers, så ville lige se tiden an. Det har ikke ændret sig. Skal jeg bare lade stå til og være tilfreds med hans svar? Det larmer rimeligt meget både i kabinen og udenfor. (Han kaldte det ikke blæser, men noget med ventilator et eller andet)
Peugeot 308 1,2 Active 2014
Citroën C1 1,0 Sportline 2018

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Blæser tænder og slukker konstant

Ulæst indlæg af posh » tirs 4. dec 2018 18:23

når din bil er med klima anlæg skal blæseren starte, det hænger sammen, den kører faktisk hele tiden, nu ved jeg så ikke om anlægget er fuldautomatisk på din model, men i hvert fald er der en hel række følere der giver besked til blæserstyringen, så det lyder meget normalt
prøv engang at slå klimaanlægget fra så skulle den stoppe med at starte blæseren indtil motoren kræver hjælpekøling når den bliver meget varm, starter blæseren som nu er der en fejl i styringen du kan fortælle værkstedet om
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Rasmuso
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 1. jun 2018 17:36
Kontakt:

Re: Blæser tænder og slukker konstant

Ulæst indlæg af Rasmuso » tors 6. dec 2018 13:56

Det er kun, når klimaanlægget er tændt. Ja det er fuldautomatisk.
Det undrede mig bare, at den kørte så ofte.. Det har jeg aldrig oplevet i en bil før. Og så fordi det larmer ad h... til både indvendig og udvendig.
Peugeot 308 1,2 Active 2014
Citroën C1 1,0 Sportline 2018

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Blæser tænder og slukker konstant

Ulæst indlæg af Carsten S » tors 6. dec 2018 17:21

Det lyder som om man har "sparet" blæserens lave trin væk. Bilerne er trods alt bygget til en pris.

Jeg vil tro grunden til du ikke har oplevet det før er, at de fleste med AC starter køleblæseren på lav hastighed når AC kobles ind. Dette er ofte nok, og man hører meget sjældent den høje hastighed.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Blæser tænder og slukker konstant

Ulæst indlæg af pug407aut » tors 6. dec 2018 18:37

Rasmuso skrev:
tors 6. dec 2018 13:56
Det er kun, når klimaanlægget er tændt. Ja det er fuldautomatisk.
Det undrede mig bare, at den kørte så ofte.. Det har jeg aldrig oplevet i en bil før. Og så fordi det larmer ad h... til både indvendig og udvendig.
Nu er der ikke meget lyd isolering i de biler. :)
Fx Mazda 6 laver det samme nummer med blæseren
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Besvar