Bremseproblemer
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: ons 29. sep 2021 11:34
- Kontakt:
Bremseproblemer
Min c1 fra 2013 mistet trykket har skiftet skiver og klodser og kaliber foran og udluftet alle 4 hjul flere gange . Og vi har efterset tromlerne bag på og de ser ikke ud til at fejle nået . Ved der er skiftet bremserør på den . Inden jeg købte den . Men den mister stadig tryk og trækker lidt til venstre
Måske der er en der har en ide hva det kan være ????
Måske der er en der har en ide hva det kan være ????
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Bremseproblemer
Mister tryk? Synker pedalen eller hvordan skal det forstås?
Hvis pedalen synker mens du holder tryk på, har du en utæthed eller en defekt hovedcylinder.
Hvis pedalen synker mens du holder tryk på, har du en utæthed eller en defekt hovedcylinder.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: ons 29. sep 2021 11:34
- Kontakt:
Re: Bremseproblemer
Ja pedalen synker og hvilken hovedecylinder sku det være en af den på baghjulene . Eller mener du bremseforstærkeren ?
Den gør det bare ikke hver gang men skal bremse mest når den er varm
Den gør det bare ikke hver gang men skal bremse mest når den er varm
-
- Moderator
- Indlæg: 1923
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bremseproblemer
Hovedcylinderen er den komponent, hvor bremsevæskebeholderen typisk er monteret direkte oven på.
Hovedcylinderen er monteret på bremseforstærkeren.
Tabte den også trykket inden I gik i gang med udskiftning af komponenter eller er det opstået som en følge af reparationerne?
Hovedcylinderen er monteret på bremseforstærkeren.
Tabte den også trykket inden I gik i gang med udskiftning af komponenter eller er det opstået som en følge af reparationerne?
-
- Moderator
- Indlæg: 1923
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bremseproblemer
Der kan være luft i systemet. På nogle biler skal der overtryk i systemet for at få luften ud, lige som det kan være nødvendigt at aktivere ABS'en med tester.
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: ons 29. sep 2021 11:34
- Kontakt:
Re: Bremseproblemer
Ja mente jeg også det var den og tak . Og kan ikke huske det helt. Mener det begyndte der da blev skiftet skiver og klodser på den men der trykket vi kun stemplerne ind ikke andet
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: ons 29. sep 2021 11:34
- Kontakt:
-
- Moderator
- Indlæg: 1923
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bremseproblemer
Næh, det er den sådan set ikke.
Der skal skrues nogle bremserør/-omløbere ud, der så skal genmonteres i den nye. Så er der normalt et par møtrikker som holder hovecylinderen fast på bremseforstærkeren - og endelige skal beholderen flyttes over på den nye hovedcylinder.... men så er der udluftningen af hele bremsesystemet, der er den "svære", men aller vigtigste del.
Det er ikke til at vide om du har gjort det korrekt indtil ny og det kan variere fra bil til bil, men ud fra hvad du oplyser kan de oplevede fejl skyldes manglende udluftning, men også en defekt hovedcylinder.
Hvis ikke du har prøvet det før, vil jeg anbefale at have en fagkyndig med ved udluftningsoperationen, da du jo kan slå andre mennesker ihjel, hvis ikke bremserne virker.
Bremseteknik er ikke for lægfolk uden kendskab til det - og da du spørger som du gør, vil jeg anbefale dig at søge assistance, så du måske selv kan gøre det korrekt næste gang.
Det er min personlig holdning til det og jeg skriver mine anbefalinger i al respekt for din evt. faglige kunnen, så læs venligt mit budskab i den velmente ånd det er skrevet.
Der skal skrues nogle bremserør/-omløbere ud, der så skal genmonteres i den nye. Så er der normalt et par møtrikker som holder hovecylinderen fast på bremseforstærkeren - og endelige skal beholderen flyttes over på den nye hovedcylinder.... men så er der udluftningen af hele bremsesystemet, der er den "svære", men aller vigtigste del.
Det er ikke til at vide om du har gjort det korrekt indtil ny og det kan variere fra bil til bil, men ud fra hvad du oplyser kan de oplevede fejl skyldes manglende udluftning, men også en defekt hovedcylinder.
Hvis ikke du har prøvet det før, vil jeg anbefale at have en fagkyndig med ved udluftningsoperationen, da du jo kan slå andre mennesker ihjel, hvis ikke bremserne virker.
Bremseteknik er ikke for lægfolk uden kendskab til det - og da du spørger som du gør, vil jeg anbefale dig at søge assistance, så du måske selv kan gøre det korrekt næste gang.
Det er min personlig holdning til det og jeg skriver mine anbefalinger i al respekt for din evt. faglige kunnen, så læs venligt mit budskab i den velmente ånd det er skrevet.
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: ons 29. sep 2021 11:34
- Kontakt: