Side 1 af 1
Billedeupload
: søn 26. feb 2017 19:15
af Carsten S
Billedeupload foregår ret i browseren, når du skriver et indlæg;
Klik på "vedhæftede filer"
citroenforum1.jpg
Find filen, og klik placer inline;
På den måde kan billeder placeres imellem tekst, uden det hele bliver til et rod

Der er restriktioner på billedeupload, så resize inden upload - Restriktionerne er dog ret "slappe", så de fleste billeder går an.
citroenforum2.jpg
Re: Billedeupload
: man 27. feb 2017 18:12
af LKA
Perfekt!
Hvem leverer plads og båndbredde?
Re: Billedeupload
: man 27. feb 2017 18:15
af Carsten S
LKA skrev: ↑man 27. feb 2017 18:12
Perfekt!
Hvem leverer plads og båndbredde?
Det gør h4r.dk - Når min tegnebog ellers er trukket op ad lommen

Det er en hollandsk hosting service, med få kunder pr. server.
Håber performance er rimelig - Det har jeg i hvert fald satset stort på, kan slet ikke klare langsomme websites.
Samtidig har de flere daglige backups, samt mulighed for at lave en "hjem til" efter behov. Jeg vil godt ligge hovedet på blokken på, at vi ikke mister data her.
Re: Billedeupload
: man 27. feb 2017 19:48
af tronde
Carsten, kan du ikke oppgi noen entydige verdier for max x/y pixler og filstørrelse?
Det hadde også vært veldig OK med mulighet for *.pdf. Det er mye dokumentasjon som er i det formatet.
Re: Billedeupload
: man 27. feb 2017 19:54
af Carsten S
tronde skrev: ↑man 27. feb 2017 19:48
Carsten, kan du ikke oppgi noen entydige verdier for max x/y pixler og filstørrelse?
Det hadde også vært veldig OK med mulighet for *.pdf. Det er mye dokumentasjon som er i det formatet.
Jeg husker ikke de eksakte værdier - phpBB har to forskellige steder man skal rette, og de giver ikke rigtig nogen mening.. Jeg mener at max. størrelse er 4096x4096 - Hvis billedet er over 1024 px, laver forummet et link/thumbnail. Max. 5 MB/stk, og max. 15 pr. indlæg.
Skal lige eksperimentere lidt mere med det
PDF-upload er muligt;
viewtopic.php?f=24&t=14
Re: Billedeupload
: lør 11. mar 2017 10:52
af Carsten S
Sludder og vrøvl slettet
I dette tilfælde er vi på ca 300 kb kontra de 4,8 mb vi startede med.
IMAG0033_resize.jpg
Re: Billedeupload
: lør 11. mar 2017 22:56
af SRO
Handy luftnøgle du har der - hvor meget kan sådan en levere af moment?
Re: Billedeupload
: søn 12. mar 2017 07:52
af Carsten S
Ja, det er en lille fiks sag - Den yder 680 NM.
Re: Billedeupload
: søn 12. mar 2017 09:10
af Frankmich
kan de ikke resizes automatisk? hvis vi skal hen at gøre det, begynder det at være træls at uploade, og det må det ikke være for så kommer der ikke så mange billeder op.
Re: Billedeupload
: søn 12. mar 2017 09:19
af Carsten S
Jeg ved faktisk ikke om det er muligt at auto-resize. Det skal lige undersøges.
Det er som nævnt ingen tvang, kun en opfordring. Pt er der heller ikke pladsmangel.

- Irfanview kan batch-resize en hel mappe i ét snuptag, så problemet er ikke så stort.
Folk der sidder med lidt sløvere forbindelser kan dog opleve noget load-tid, når en tråd er fyldt med store billeder.
EDIT: Test
IMAG0033.jpg
Re: Billedeupload
: søn 12. mar 2017 09:30
af Carsten S
Okay, den resizer automatisk, hvis et billede er større end 1280 px på største led, ovenstående billede fylder 4,8 MB på telefonen, efter upload er det på 298.54 KB. Noget af en forskel, må man sige.

Re: Billedeupload
: søn 12. mar 2017 19:54
af SRO
Carsten S skrev: ↑søn 12. mar 2017 07:52
Ja, det er en lille fiks sag - Den yder 680 NM.
Vil du da holde k...

Det er da for vildt!
Er det noget i denne stil? - pris osv.?
- og så ser det ovenikøbet ud til at selv en relativt lille kompressor kan drive den

Re: Billedeupload
: man 13. mar 2017 05:14
af Carsten S
Noget i denne stil? Glemte du et link?
Den koster ca. 1200 Kr. hvis jeg husker ret.
Re: Billedeupload
: tirs 14. mar 2017 20:27
af SRO
Ja, sådan kan det jo gå, når tasterne ikke kan følge med :-)
http://www.ebay.co.uk/itm/231619681758? ... EBIDX%3AIT
Re: Billedeupload
: tirs 14. mar 2017 21:04
af Carsten S
Det ligner den - Den er dog ret dyr den der..
Re: Billedeupload
: tirs 26. nov 2019 10:05
af NadineGust
Carsten S skrev: ↑søn 12. mar 2017 09:19
Jeg ved faktisk ikke om det er muligt at auto-resize. Det skal lige undersøges.
Det er som nævnt ingen tvang, kun en opfordring. Pt er der heller ikke pladsmangel.

- Irfanview kan batch-resize en hel mappe i ét snuptag, så problemet er ikke så stort.
Folk der sidder med lidt sløvere forbindelser kan dog opleve noget load-tid, når en tråd er fyldt med store billeder.
EDIT: Test
IMAG0033.jpg
Af stor betydning er formatet på det billede, som det er gemt i. Og selvfølgelig pixelene.
Re: Billedeupload
: søn 1. nov 2020 21:28
af renel
Carsten, hvorfor har jeg en PB med 2 billeder der står i udbakken og ikke vil sendes?
René Locht
Re: Billedeupload
: man 2. nov 2020 05:56
af Carsten S
En PB bliver stående i udbakken, indtil den er læst

Re: Billedeupload
: lør 28. mar 2026 18:44
af Leon
hej Carsten
Hvorfor kan jeg ikke op load fotos fra en chrombook